זכינו לבקר במפעל המרשים של החברה לשירותי איכות הסביבה (ESC) בנאות חובב שבנגב ולהתרשם מקרוב מהשינוי המשמעותי שמביאה איתה מערכת דיגיטלית מתקדמת לתהליך כניסת נהגי המשאיות.
מדובר ב-PERMIT BOT, פתרון טכנולוגי חדשני מבית קונסיסט, המשלב את מערכת Glassix עם הבוט החכם שלה ומערכת ניהול הקריאות SysAid. הפתרון חולל מהפכה בתהליך אישורי הכניסה, והפך אותו למהיר, חכם ויעיל יותר מאי פעם.
מה הייתה הבעיה?
החברה לשירותי איכות הסביבה בע"מ (ESC) היא חברה ממשלתית שהוקמה בשנת 1990 כדי לטפל בכל הפסולות המסוכנות המיוצרות בישראל, תוך שמירה והגנה קפדנית על איכות הסביבה. החברה מספקת מגוון רחב של פתרונות ושירותים בתחום איכות הסביבה לתעשייה, מכוני מחקר, מעבדות ועסקים. החברה מתפעלת מפעל שנמצא בפארק אקו-תעשייתי בנאות חובב שבנגב, המטפל בשיטות מהמתקדמות בעולם במגוון רחב של פסולות מסוכנות. מדי יום מגיעות למפעל עשרות משאיות המובילות חומרים מסוכנים ממפעלי תעשייה ברחבי הארץ. בעבר, תהליך הכניסה למתחם דרש מהנהגים למלא טפסים ידניים, לצפות בהדרכות ממוכנות, לבצע מבחן ולהמתין לאישור ממחלקת הבטיחות והביטחון – הליך אשר הוביל לעיכובים, עומסים ושימוש בניירת מרובה. התוצאה הייתה האטה בתהליכי העבודה, המתנה של הנהגים, ושיבושים בתפעול השוטף.
הפתרון: שילוב פורץ דרך של טכנולוגיות דיגיטל מתקדמות מבית קונסיסט
כדי לייעל את התהליך, הצוות בחברה לשירותי איכות הסביבה – בראשות יוסי יוגב, ראש אגף אקולוגיה ובטיחות, תאיר סויסה, מפקח בטיחות ודני הוכמן, מנמ"ר הארגון, בשיתוף צוות חטיבת הדיגיטל והמוצרים של קונסיסט – משה אטיה, סמנכ"ל החטיבה, שחר קציר, מנהל תחום היישומים, דן פורמן, מיישם SysAid ויובל שייב, מיישמת מערכת Glassix ובוט AI – גיבשו פתרון מהפכני: אינטגרציה מתקדמת של מערכת SysAid עם פלטפורמת התקשורת הרב-ערוצית Glassix ובוט המנהל באופן אוטומטי וממוקד את כל תהליך אישור הכניסה.
כך עובד הפתרון:
- טרם הגעתו, נהג המשאית מקבל הודעת WhatsApp עם קישור למערכת הבוט של Glassix .
- הבוט של Glassix מנחה את הנהג – אשר יכול לבחור בשפה המועדפת עליו מבין שלוש שפות שונות – שואל את הנהג את כל השאלות הרלוונטיות ומבקש ממנו להעלות מסמכים ואישורים שונים הרלוונטיים לאופי המשא.
- לאחר מכן מעביר GLASSIX BOT את הנהג לסרטון בטיחות, ומנחה את הנהג לענות על שאלות בטיחות בסיום הצפייה, זאת על-מנת לוודא שהנהג הבין את הנהלים.
- הפתרון מאפשר להעביר את ההדרכות לנהגים באופן ממוכן, ובכך מפחית משמעותית את העומס על אנשי אגף הבטיחות, שבעבר נדרשו לתווך כל שלב בתהליך.
- לאחר השלמת כל השלבים, המערכת פותחת בקשה אוטומטית במערכת SysAid אשר מועברת לאישור הגורם הרלוונטי בארגון.
- עם אישור הבקשה, הנהג מקבל אישור כניסה דיגיטלי למפעל התקף גם לכניסתו הבאה, זאת לפי ההגדרות הרלוונטיות.
- כאשר הנהג מגיע לשער המפעל, הוא מציג את האישור הדיגיטלי באמצעות הטלפון הנייד שלו ונכנס בקלות ובמהירות, ללא עיכובים.
- במקרה שמגיע נהג מחליף במקום הנהג שמילא את הפרטים מראש, הנהג המחליף יכול פשוט לסרוק קוד QR המוצב בכניסה למפעל ולבצע את כל תהליך האישור בתוך דקות ספורות.


התוצאות מדברות בעד עצמן
הודות למערכת PERMIT BOT, התורים והעיכובים בכניסה למפעל הפכו לנחלת העבר. התהליך, שבעבר דרש זמן יקר, מצומצם כעת לפחות מדקה. הפתרון החדשני מבטיח תפעול חלק יותר, חוויית משתמש משופרת, והתייעלות דרמטית הן עבור החברה לשירותי איכות הסביבה והן עבור החברות המפעילות את המשאיות.
הביקור במפעל המחיש שוב עד כמה החדשנות והטכנולוגיה של קונסיסט והיצירתיות של חברי הצוות – של החברה לשירותי איכות הסביבה ושל קונסיסט – יכולה לשפר תהליכים ארגוניים קריטיים ולהוביל מהפכה אמיתית בשטח!
תודה ענקית לכל הצוות בחברה לשירותי איכות הסביבה: יוסי יוגב -ראש אגף אקולוגיה ובטיחות, דני הוכמן – מנמ"ר הארגון, מנכ"ל הארגון – אורי פלש גת וכל חברי הצוות האחרים, על שיתוף הפעולה הנהדר ושיתוף סיפור הלקוח!
משה אטיה, סמנכ"ל המוצרים והדיגיטל בקונסיסט ביקש להוסיף כי: "סל פתרונות הדיגיטל של קונסיסט ממשיך להתרחב ולהוכיח את יכולתו לחולל שינוי אמיתי בארגונים מכל התחומים. היכולת לשלב בין מערכות מתקדמות, אוטומציה חכמה וחדשנות טכנולוגית מאפשרת לנו לייעל מגוון כמעט אינסופי של תהליכים ארגוניים – מחוויית הלקוח ועד תהליכי תפעול קריטיים, כמו בסיפור לקוח שלפנינו. אנו גאים על שיתוף הפעולה הפורה עם החברה לשירותי איכות הסביבה, ומודים לצוות המסור שלהם על שיתוף הפעולה יוצא הדופן והפתיחות לאמץ פתרונות חדשניים שמובילים להתייעלות משמעותית!"