whatsapp api
אריאל סהר

אריאל סהר

מנהל חטיבת הדיגיטל בקונסיסט

וואטסאפ עסקי API בשילוב גלאסיקס – ערוץ תקשורת דיגיטלי, ישיר ואפקטיבי

אפליקציית וואטסאפ הפכה לחלק בלתי נפרד מהתקשורת הבינאישית בעשור האחרון, ומרבית הציבור משתמש בה כאמצעי תקשורת מרכזי ויומיומי – לתקשורת בין בני המשפחה, בין חברים וקולגות לעבודה, וגם בתקשורת עסקית – אל מול נותני שירותים ובתי עסק. ווטסאפ מותקנת אצל כשני מיליארד משתמשים ברחבי העולם, והמספר הולך וגדל בהתמדה.

וואטסאפ ביזנס– ערוץ תקשורת ארגוני המספק חווית משתמש חדשנית ויעילה

חברת וואטסאפ העולמית, אשר נמצאת בבעלות פייסבוק, זיהתה את הפוטנציאל הטמון בשוק העסקי והארגוני, ובהתאם לכך השיקה אפליקציה נוספת המכילה התאמות ייחודיות לעולם המסחרי והארגוני. בשנתיים האחרונות הלכה ותפסה האפליקציה בגרסתה העסקית נפח גדל והולך בעולמות השירות, התמיכה והמכירות, וכיום היא מאפשרת לארגונים לספק ללקוחותיהם חווית שירות חדשנית, יעילה ואישית שבכוחה לחזק מאוד את הנאמנות של הלקוחות לארגון ולמותגיו.

הסיבה לכך היא ברורה: לקוחות כיום רוצים, או יותר נכון לומר דורשים, להיות מסוגלים ליצור קשר ישיר ומיידי עם נציג של הארגון בזמן ובמקום שנוח להם, מבלי להמתין – לא לקבלת מייל, ובטח ובטח שלא על קו הטלפון. ווטסאפ עסקי מספק מענה לדרישות אלו של הלקוחות, ומאפשר תקשורת דו-כיוונית, מיידית ואינטראקטיבית בין הלקוחות לארגון.

מהו וואטספ עסקים/וואטסאפ עסקי (WhatsApp Business)?

וואטספ עסקי מאפשר לארגון ליצור פרופיל עסקי באמצעות אפליקצית וואטסאפ יעודית שניתן להוריד לכל מכשיר סלולארי. וואטסאפ עסקי זהה לוואטסאפ פרטי מבחינת ממשק המשתמש, אך הוא מקנה לארגון אפשרויות נוספות, כגון ליצור ולהציג את הפרופיל העסקי לפונים, לפרסם שעות פעילות, לספק תשובות אוטומטיות לפונים, להציג קישור לדף האינטרנט של הארגון ועוד.

וואטסאפ עסקי API – האפשרויות הן כמעט בלתי מוגבלות

API הן ראשי התיבות של  Application Programming Interface, ובעברית "ממשק תכנות יישומים". מדובר בערכות של ספריות קוד ופונקציות שונות שבאמצעותן מאפשרת וואטסאפ להרחיב את היכולות של האפליקציה בקלות ומבלי לכתוב קוד. האפשרויות כוללות, למשל, התממשקות של האפליקציה למערכות הארגוניות כמו CRM, ERP, מערכות זימון התורים, מערכות Service Desk, תוכנות להנהלת חשבונות ועוד.

אפשרות נוספת וחשובה במיוחד שאפליקציית וואטסאפ עסקי API מאפשרת היא התממשקות מלאה למערכת תקשורת האומניצ'אנל (רב-ערוצית) GLASSIX, אשר הופכת את הוואטסאפ העסקי של הארגון ל"מרכזיית תקשורת דיגיטלית וירטואלית" המספקת תקשורת ישירה עם קישוריות רחבת-היקף הן בתחום של תקשורת פנים-ארגונית והן בתקשורת החוץ-ארגונית מול הלקוחות וכלל הציבור הרלוונטי – ספקים, שותפים עסקיים ועוד.

ווטסאפ ביזנס API בשילוב GLASSIX – לכל העובדים והנציגים בארגון יש מספר אחד!

וואטסאפ עסקי בשילוב מערכת האומניצ'אנל גלאסיקס, המשווקת ומיושמת בישראל על-ידי קונסיסט, מאפשרים ניתוב מלא של פניות המתקבלות למספר הווטסאפ העסקי של הארגון – ישירות אל המחלקה, הנציג או העובד שהפונה מבקש להגיע אליו. כל שהלקוחות נדרשים לעשות זה לכתוב מיסרון וואטסאפ רגיל למספר של החברה, ומערכת GLASSIX של קונסיסט מנתבת את הפנייה באמצעות דיאלוג עם הפונה.

שילוב של מערכת האומנצ'אנל GLASSIX עם וואטסאפ עסקי מאפשר:

  • ניתוב פניות המאפשר ללקוחות, לספקים ולכלל הפונים להגיע בקלות לכל מחלקה, עובד או נציג בארגון
  • אוטומציה של תהליכים, תיעדוף שיחות וניהול תורים
  • שליטה ובקרה של המנהלים על עבודת הנציגים ו- SLA
  • מסכי ניהול בזמן אמת
  • העברת טפסים דיגיטלים עם יכולת חתימה דיגיטלית בין הנציג ללקוח
  • העברת מדיה ותוצרי המחשה בין נציגי הארגון ללקוחות – סרטוני הדרכה, תמונות להמחשה וכן וידאו בזמן אמת, המקצרים את זמן הטיפול בקריאות.


חיבור של גלאסיקס למערכות ERP ו- CRM של ארגונים

באמצעות GLASSIX, צוותי קונסיסט מסוגלים לחבר את כל התקשורת המתבצעת בערוץ הווטסאפ לבין מערכות הניהול והליבה של הארגון ולאפשר לכל מחלקה לרכז את הפניות, לעקוב אחר האינטראקציות, לספק תגובות אוטומטיות לפניות באמצעות תבניות ולבצע פעולות שיווק ומכירה ביעילות, כמו לדוגמא:

טיפוח לידים: הפץ תוצרי פרסום וקד"מ – דפי מוצר, מודעות, מצגות וכו'- ללקוחות, בהתאם לאינטראקציות שלהם עם צוות המכירות או אתר האינטרנט.

מעקב מכירות: שלח הודעת WhatsApp אוטומטית עם פרטי המוצר שלך כאשר מישהו ממלא טופס באתר.

מעקב אחר עדכונים: הגדר התראות אוטומטיות למעקב אחר הזמנות ועדכוני משלוח ללקוחות.

קבלת משוב מהלקוחות: לאחר שהטיפול בעניינו של לקוח מסתיים, שלח לו באופן אוטמטי קישור למילוי טופס משוב למעקב אחר מידת שביעות רצונו/ה.

תקשורת פנים-ארגונית ושיתוף ידע: נצל את יכולות המערכת כדי להגדיל מכירות ולמקסם את יעילות הארגון באמצעות שיתוף ידע, תוצרי שיווק ועוד.

עם אלו מערכות CRM ו- ERP עובדת מערכת GLASSIX ווואטסאפ עסקי?

ניתן לבצע אינטגרציה מלאה בין וואטסאפ עסקי וגלאסיקס באמצעות API למרבית מערכות ה-CRM / ERP כולל:
SalesForce, SAP, Oracle, Hubspot, Zoho, Microsoft Dynamics 365, ועוד.

כמו כן יש חיבור למערכת ה- Service Desk הפופולארית בישראל SysAid, המשווקת ומיושמת בישראל אף היא על-ידי קונסיסט.

שילוב צ'אט בוט לאוטומציה של שירות לקוחות ומכירות

באמצעות GLASSIX ווואטסאפ עסקי API, קונסיסט יכולה לשלב פתרון צ'אט בוט המאפשר לארגון לבצע מגוון משימות באופן אוטומטי, כולל חקר מוצרים, תמיכה בפניות של לקוחות, מכירות ועוד. ניתן לבצע אינטגרציה בין הצ'אט בוט של GLASSIX  למערכות CRM, ERP ומערכות עסקיות  אחרות כדי לאפשר תקשורת רציפה בין הארגון ללקוחות ועוד.

אריאל סהר, מנהל חטיבת הדיגיטל בקונסיסט, סוקר בוובינר של הלשכה לטכנולוגיות המידע, את האפשרויות שוואטסאפ לעסקים מספקת:

שתפו את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

קבל הדגמה ומחירים

דילוג לתוכן