אריאל סהר, CDO בחברת קונסיסט מערכות וטכנולוגיות, סוקר בהרצאה במסגרת מפגש לייב שארגנה הלשכה לטכנולוגיות המידע בישראל, את מגוון האפשרויות לתקשורת מול לקוחות באמצעות אפליקציית וואטסאפ לעסקים. וואטספ לעסקים (WhatsApp Business).
היישום וואטסאפ עסקי זהה לוואטסאפ פרטי מבחינת ממשק המשתמש, אך הוא מאפשר לארגון מגוון עצום של יכולות, כגון:
- אינטגרציה מלאה בין וואטסאפ עסקי וגלאסיקס (מערכת התקשורת הרב-ערוצית שמשווקת בישראל על-ידי קונסיסט) למרבית מערכות ה-CRM / ERP כולל: SalesForce, SAP, Oracle, Hubspot, Zoho, Microsoft Dynamics 365, ועוד.
- חיבור למערכת ה- Service Desk הפופולארית בישראל SysAid, דבר המאפשר לנהל את השירות בארגון ביעילות עוד יותר גבוהה באמצעות וואטסאפ.
- התממשקות למערכת תקשורת האומניצ'אנל (רב-ערוצית) GLASSIX, אשר הופכת את הוואטסאפ העסקי של הארגון ל"מרכזיית תקשורת דיגיטלית וירטואלית" רבת-עוצמה.
- ביצוע תהליכי אוטומציה בשיווק בהיבט של תקשורת עם לקוחות, ספקים, שותפים עסקיים ועוד.
- טיפוח לידים
- הפצת תוצרי פרסום וקד"מ – דפי מוצר, מודעות, מצגות ללקוחות
- הגדרת שליחת התראות אוטומטיות למעקב אחר הזמנות ועדכוני משלוח ללקוחות.
- קבלת משוב מהלקוחות: לאחר שהטיפול בעניינו של לקוח מסתיים, שלח לו באופן אוטמטי קישור למילוי טופס משוב למעקב אחר מידת שביעות רצונו/ה.
- תקשורת פנים-ארגונית ושיתוף ידע: ניתן לנצל את יכולות המערכת כדי להגדיל מכירות ולמקסם את יעילות הארגון באמצעות שיתוף ידע,הפצת תוצרי שיווק לאנשי המכירות ועוד.
- שילוב 'בוט' חכם ומתן מענה מבוסס בינה מלאכותית ללקוחות – באמצעות GLASSIX ווואטסאפ עסקי API, ניתן לשלב פתרון עם 'בוט' מבוסס AI המאפשר לארגון לבצע מגוון משימות באופן אוטומטי, כולל חקר מוצרים, תמיכה בפניות של לקוחות, מכירות ועוד.
- ניתן לבצע אינטגרציה בין ה'בוט' החכם של GLASSIX למערכות CRM, ERP ומערכות עסקיות אחרות כדי לאפשר תקשורת רציפה בין הארגון ללקוחות ועוד.